جاروبرقی

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

Vacuum Suction

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میتواند دلایل زیادی داشته باشد. اما همیشه مهم ترین و اصلی ترین مشکل میتواند از کیسه جاروبرقی شما باشید. ممکن است در حین کار متوجه شوید اب داخل جاروبرقی رفته است. شاید هم ترموستات جاروبرقی شما خراب شده است. یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که آیا تعمیر جاروبرقی در منزل صورت میگیرد یا خیر؟

تمام این دلایل میتواند برای خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی درست باشد اما تا زمانی که به بررسی دلایل خرابی جاروبرقی خود نپردازید نمیتوانید با قاطعیت بگوید مشکل از چه چیزی است. خیلی از افراد هستند که به دنبال یک تعمیرگاه جهت تعمیر جاروبرقی ناسیونال ، تعمیر جاروبرقی پاناسونیک و یا تعمیر جاروبرقی ال جی هستند و تصور میکنند تمام تعمیرگاه های موجود در سطح شهر توانایی انجام تعمیرات تخصصی جاروبرقی را دارا می باشند. اما در ادامه همراه بنیان سرویس باشید تا نکات مهمی را خدمتات عرض کنیم. این نکات میتواند شما را در انتخاب یک تعمیرگاه جاروبرقی یاری نمایید.

آنچه در این مقاله به اختصار خواهید خواند:

۵ علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میتواند بدترین مشکلی باشد که با آن سروکار خواهیم داشت. اما نگران نباشید ما به شما ۵ علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را شرح خواهیم داد. همچنین در صورتی که با راهنمایی های ما نتوانستید مشکل خود را برطرف نمایید میتوانید درخواست تعمیر جاروبرقی خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی به ثبت برسانید.

۱- داغ شدن ترموستات جاروبرقی

اکثر جاروبرقی ها دارای یک ترموستات هستند که درصورت داغ شدن بیش از حد موتور، جاروبرقی را خاموش میکنند. برای اینکه دوباره از جاروبرقی استفاده کنید بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جاروبرقی را خاموش بگذارید تا خنک شود.

اما علت داغ شدن ترموستات جاروبرقی چیست؟ بی دلیل موتور جاروبرقی بیش از حد گرم نمی شود. داغ شدن به علت کار کردن موتور جاروبرقی امری طبیعی است. ولی در صورتی که جاروبرقی شما بیش از حد ممکن داغ می کند مواردی که در ادامه اشاره میکنیم را مطالعه کنید.

۲- انسداد زباله در جاروبرقی

در مورد قبلی به شما گفتیم بعد از داغ شدن موتور جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می شود. اما بدترین و در حین حال ساده ترین مشکل انسداد زباله در لوله های جاروبرقی است. باید همیشه لوله تلسکوپی ، خرطومی و پارویی جاروبرقی را بررسی نمایید تا زباله ی داخل آن گرفتار نشده باشد.

حدالامکان بهتر است قبل و بعد از نظافت منزل لوازم جاروبرقی به خوبی بررسی شوند. شاید انسداد زباله امر زیاد جدی نباشد ولی مهم ترین دلیل سوختگی موتور جاروبرقی است. تا زمانی که جاروبرقی به خوبی نتواند تنفس کند نمیتوانید انتظار داشته باشید برایتان منزل را به خوبی تمیز کند.

3- قطع شدن سیم برق جاروبرقی

بدترین عادتی که در استفاده از جاروبرقی داریم این است که سیم برق آن را آنقدر میکشیم که دیگر سیم بیرون نیاید. دقت کنید سیم جاروبرقی داخل یک سیم جمع کن قرار گرفته است زمانی که تا انتها این سیم را می کشید این سیم تحت فشار قرار میگیرد و بعد از مدتی باعث قطعی سیم برق خواهد شد. پیشنهاد میکنیم برای رفع قطعی سیم برق جاروبرقی حتما با تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی در تهران تماس بگیرید.

برای اینکه دیگر این مشکل برایتان رخ ندهد یک بار به آرامی سیم برق را تقریبا تا جایی که حس کردید بعد از کشیدن به انتهای سیم میرسید بکشید. حال با یک نوار چسب کوچک مشخص کنید که تا این قسمت میتوانید سیم را به بیرون بکشید. مطمئنا دیگر با قطعی سیم جاروبرقی مواجه نخواهید شد.

۴- پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

در مورد یک بررسی کردیم که جاروبرقی یک ترموستات دارد که اگر موتور بیش از حد داغ شد، جاروبرقی را خاموش کند. در مورد دوم هم اشاره کردیم انسداد زباله باعث از کار افتادن موتور دستگاه می شود. اما شاید مهم ترین مشکلی که جاروبرقی میتواند داشته باشد یک کیسه پر از زباله است.

 

همیشه پاکت جاروبرقی خود را تا قبل از اینکه کاملا پر شود، خالی کنید. اشتباه دوم استفاده از کیسه های دائمی جاروبرقی است. بهتر است از کیسه های یک بار مصرف یا کیسه های نانو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کیسه های فابریک جاروبرقی است. کیسه هایی که الیاف نانو دارند بهترین مدل کیسه برای جاروبرقی شماست.

۵- کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

تا به اینجا تقریبا تمام مواردی که باعث از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی شده بود را باهم بررسی کردیم. حال آخرین بخش از این مشکلات را باهم بررسی میکنم. جدای از آنکه باید به پاکت جاروبرقی خود اهمیت دهیم باید به فیلتری که جاروبرقیمان دارد نیز بسیار ویژه تر نگاه کنیم. فیلتر جاروبرقی ماننده یک ریه می باشد مسئولیت اصلی تنفس جاروبرقی شما با فیلتر آن است. حال تصور کنید جاروبرقی شما اصلا فیلتر ندارد؟ چه بلایی سر موتور جاروبرقی خواهد آمد!

سعی کنید همیشه بعد از هربار تعویض کیسه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی را هم بررسی کنید. اگر قابل شستشو هستند حتما آنها را بشویید. وگرنه تعویضش نمایید. قیمت یک فیلتر آنقدر گران نیست بهتر است به سلامتی جاروبرقی خودتان خیلی اهمیت دهید.

سایر مشکلات

ایراد های اصلی و دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را برایتان شرح دادیم. چند مشکل دیگر هم وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

  • ممکن است سیم برق دچار قطعی شده باشد.
  • ممکن است دوشاخه برق جاروبرقی خراب باشد.
  • کلید روشن خاموش اتصالی دارد.
  • موتور جاروبرقی نیم سوز شده است.
  • و…

برای اینکه مطمئن شوید واقعا ایراد اصلی جاروبرقیتان چیست پیشنهاد میکنیم آن را به یک تعمیرگاه تعمیر و سرویس جاروبرقی ببرید. یا اگر خودتان سررشته ای از تعمیر و سرویس جاروبرقی دارید نصبت به عیب یابی آن اقدام نمایید. دقت لازم را داشته باشید تمام مواردی که در بالا اشاره شد عدم استفاده صحیح و نگهداری اصولی از جاروبرقی می باشد. در صورتی که بتوانید از این وسیله گران بها به خوبی نگهداری کنید میتوانید بهترین جاروبرقی را داشته باشید.

علائم سوختن موتور جاروبرقی

علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار دلایل زیادی دارد که یکی از آنها سوختگی موتور است. اما علائم سوختن موتور جاروبرقی گستردگی زیادی داری. برای همین قصد داریم متداول ترین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را خدمتتان عرض نماییم.

  • اولین علائم سوختن موتور جاروبرقی ،کم شدن مکش جاروبرقی است.
  • دومین علت سر و صدای بیش از حد معمول در موتور جاروبرقی است.
  • سومین علت، خاموش شدن جاروبرقی در حین کار است

علت زود داغ شدن جاروبرقی

سیستم جاروبرقی به طوری طراحی شده است که باید در فواصل زمانی کوتاهی از آن استفاده کرد. مقدر زمان مناسب برای جارو کشیدن و نظافت منزل بین 30 دقیقه تا 1 ساعت است. یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران از ما می پرسند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی است که یکی از موارد آن زود داغ شدن موتور جاروبرقی است.

اما در جاروبرقی سیستمی وجود دارد که اگر بیشر از حد معمول جاروبرقی روشن بماند برای محافظت از موتور جاروبرقی، اقدام به خاموش کردن آن می نماید. نام این قطعه ترموستات است.

اما علت زود داغ شدن جاروبرقی میتواند بخاطر چند مشکل اساسی باشد :

1- خراب شدن ترموستات، که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

2- عدم شستن فیلتر های جاروبرقی بعد از هربار نظافت منزل. این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از فیلترهای جاروبرقی این امکان را دارند که میتوانید آنها را شستشو دهید. اما اگر فاقد این قابلیت بودند بهتر است با توجه به میزان مصرف خود از جاروبرقی بین 3 تا 6 ماه یک بار اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی خود نمایید.

3- پر بودن پاکت جاروبرقی، پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه پاکت جاروبرقی شما به طور کامل پر شود اقدام به تعویض آن نمایید. نکته دوم از پاکت های دائمی جاروبرقی اصلا استفاده نکنید، زیرا بعد از مدتی خاصیت خود را از دست داده و باعث می شود گرد و غبار به داخل موتور جاروبرقی نفوذ پیدا نماید.

آموزش تعمیر جاروبرقی

یکی از سوالات پرتکراری که توسط افراد زیادی پرسیده می شود ” چگونه جاروبرقی را باز کنیم ” است. قصد داریم با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد به شما نحوه تعمیر جاروبرقی را شرح نماییم. البته این آموزش به صورت مقدماتی می باشد و سعی میکنیم در مقالات دیگر به صورت تخصصی تری در خصوص آموزش تعمیر جاروبرقی بپردازیم. در اول مراحله باید جاروبرقیی که قصد دارید آن را تعمیر کنید مشخص نمایید که یک جاروبرقی ایستاده (صنعتی) یا خوابیده ( مصرف خانگی) است.

باز کردن جاروبرقی ایستاده

مرحله اول : قبل از هر کاری باید از قطع بودن جربان برق به داخل جاروبرقی مطمئن باشید، پس جاروبرقی را از برق بکشید. باید پیچ دستگیره پایین را باز کرده و دستگیره را جدا نمایید. در صورت وجود پیچ لوله کمکی را باز نمایید و آن را جدا کنید.

مرحله دوم : جاروبرقی را بغلتانید و پیچ های پوسس بالایی را باز نمایید. دستگاه را به سمت راست و بالا بچرخانید، تنظیم کننده های ارتفاع را از سر راه بردارید و بدنه را به سمت بالا بکشید.

مرحله سوم : برای جدا نمودن موتور، ابتدا غلتک برس و تسمه را بردارید، پیچ هایی که کلمپ های موتور را نگه داشته اند را باز نمایید، مراقب باشید که به واشر در طرف دیگر موتور در هنگام سوار کردن دوباره موتور آسیب نرسانید.

باز کردن جاروبرقی خوابیده

مرحله اول : قبل از هر کاری باید از قطع بودن جربان برق به داخل جاروبرقی مطمئن باشید، پس جاروبرقی را از برق بکشید. لوله ، کیسه و فیلتر را جدا نمایید. پیچ های بدنه را باز کنید و بدنه را به سمت بالا بکشید تا موتور و اجزای الکتریکی دسترسی پیدا نمایید.

مرحله دوم : برای سرویس کردن برس های موتور و یا خود موتور، هرپیچی که پوشش موتور را نگه داشته است باز کنید و موتور را بیرون آورید. مطمئن شوید که واشرها را پیدا کرده و آن ها را تعویض نمایید.

مرحله سوم : برای سرویس کردن غلتک برس، گرد و خاک و آشغال های گیر کرده به ان را پاک نمایید. پیچ های پوشش بالایی را باز نمایید، دستگاه را به پهلو بچرخانید و کاور را بردارید.

سرویس کردن غلتک زیر جاروبرقی (جاروبرقی های ایستاده و خوابیده)

مرحله اول : جاروبرقی با دسته جاروبرقی را برعکس کنید تا به غلتک دسترسی داشته باشید. معمولا غلتک در لبه جلوی محفظه قرار دارد.

مرحله دوم : گیره در انتهایی هر دو سمت را جدا نمایید، تسمه را نیز باید جداکرده و غلتک را از محفظه جدا نمایید.

مرحله سوم : میله غلتک را برداشته و در صورت لزوم، کلاهک انتها را جدا کنید و برس را از محفظه بیرون آورید.

مرحله چهار : اگر برس فرسوده شده است، آن را تعویض نمایید. درصوت نیاز کلاهک شکسته شده را تعویض کرده و یا کل غلتک را تعویض نمایید.

تعویض تسمه جاروبرقی

مرحله اول : یک سر غلتک زیر جاروبربرقی را از محفظه جدا نمایید.

مرحله دوم : تسمه را از پولی موتور شل کرده و از اطراف غلتک بیرون آورید.

مرحله سوم : تسمه جدید را از اطراف میله غلتک وارد کرده و در مجاور پولی های موتور قرار دهید. توجه داشته باشید که تسمه جدید از تسمه قبلی کوچکتر خواهد بود (نه باریک تر و نه پهن تر) زیرا تسمه قدیمی در اثر استفاده کشیده شده است. درصورتی که دانش فنی چندانی ندارید پیشنهاد میکنیم حتما با تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی تماس حاصل نمایید.

مرحله سوم : میله غلتک را دوباره در جای خود قرار داده و تسمه را تنظیم نمایید.

تمیز کردن لوله فنری مسدود شده

لوله فنری را به خروجی جاروبرقی متصل نمایید و سر دیگر نازل را به ورودی دستگاه متصل کنید. اگر نیروی هوا مواد گیر کرده و در لوله را به داخل کیسه خالی نکرد، لوله را از جاروبرقی جدا نمایید. با دقت شیلنگ باغبانی خشک و تمیز یا هر وسیله مناسب دیگری را به داخل لوله بفرستید تا اگر نخاله یا زباله ای در آن گیر کرده است به بیرون آید.

نکته :

اگر لوله جاروبرقی دارای رابط برقی است (یعنی از روی دسته کم و زیاد می شود) با مولتی متر پیوستگی آن را بررسی نمایید. اگر جواب تست مطلوب نبود، کابل و یا کل شیلنگ جاروبرقی را تعویض نمایید.

حیوانات خانگی دشمن اصلی جاروبرقی هستند. موهای بدن این حیوانات به سادگی در اطراف غلتک برس به دام می افتند و لوله فنری را مسدود میکنند. اگر در خانه خود حیوان خانگی نگهداری میکنید، مراقب برس و لوله فنری باشید و همیشه آنها را تمیز نمایید.

تعمیر جاروبرقی در منزل

یکی از نیازهایی که شاید خیلی از کاربران به آن نیاز دارند تعمیرات لوازم خانگی در منزل است. جاروبرقی هم از این ویژگی مستثنی نیست و تعمیر جاروبرقی در منزل یک ویژگی فوق العاده است که مجموعه بنیان سرویس آن را دار می باشد. یکی از اساسی ترین وسایل منزل جاروبرقی ها هستند که توجه چندانی به آنها نداریم.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه بنیان سرویس ارائه خدمات تعمیر جاروبرقی از شرق تا غرب تهران را با بهترین کیفیت انجام میدهد. معمولا پر کاربردترین جاروبرقی هایی که نیاز به تعمیر دارند تعمیر جاروبرقی ناسیونال ، تعمیر جاروبرقی پاناسونیک و  تعمیر جاروبرقی ال جی هستند. خیلی از کاربران با این عنوان « تعمیر جاروبرقی پاناسونیک غرب تهران » به دنبال تعمیرگاه جاروبرقی هستند. شما میتوانید با خدمات تعمیر جاروبرقی در محل بنیان سرویس جاروبرقی خود را تعمیر شده تحویل بگیرید. بنیان سرویس مرکز تعمیر جاروبرقی در تهران است که میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.

کشیدن آب با جاروبرقی

آخرین قسمتی که شاید خیلی ناخوش آیند باشد، آب رفتن داخل جاروبرقی است. بدترین کاری که میتوانیم انجام دهیم کشیدن آب با جاروبرقی است. که احتمال سوختن موتور جاروبرقی را بشدت بالا میبرد در نظر داشته باشید درصورت کشیدن آب با جاروبرقی باید انتظار یک موتور سوخته داشته باشید.

اما ما به شما یک راه کار پیشنهاد میکنیم. در صورتی که آب به داخل جاروبرقی رفت سریعاً جاروبرقی را خاموش کنید و بگذارید حداقل یک تا دو روز خاموش بماند. به احتمال خیلی کمی ممکن است مشکلی برای موتور جاروبرقی شما پیش نیامده باشد.

اگر بعد از دو روز جاروبرقی را روشن کردید و بوی سوختگی به مشامتان رسید مجبور هستید به یک تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی مراجعه کنید. در پایان اگر شماهم با این مشکل روبه رو شده اید دیدگاه خودتان را با ما درمیان بگذارید. یا اگر راه حل دیگری دارید آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

تعمیر جاروبرقی

درصورتی که نیاز به تعمیر جاروبرقی در منزل دارید میتوانید هم اکنون درخواست خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی به ثبت برسانید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره دارید همکاران ما در خدمت شما هستند.

سوالات متداول

در ادامه سوالاتی که امکان دارد برای شما در رابطه با موضوع علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوجود بیاید آماده کرده‌ایم:

چرا جاروبرقی خاموش میشود؟

دلایل زیاد دارید که باعث خاموش شدن جاروبرقی می شود. یکی از مهم ترین دلایل پر بودن کیسه جاروبرقی است. پیشنهاد میکنیم در صورتی که نیاز به خرید پاکت جاروبرقی دارید حتما از پاکت هایی نانویی استفاده نمایید.

علائم سوختن موتور جاروبرقی

کم شدن مکش جاروبرقی
سر و صدای زیاد در موتور جاروبرقی
خاموش شدن جاروبرقی در حین کار

اقدام به کشیدن آب با جاروبرقی نموده ام! آیا موتور دستگاه من سوخته است؟

در 90 درصد از مواقع کشیدن آب با جاروبرقی باعث می شود موتور دستگاه شما بسوزد. زیرا سیستم کار جاروبرقی به صورت مکش نخاله ها به سمت موتور و کیسه است. پیشنهاد میکنیم قبل از جارو کشیدن حتما بررسی نمایید که بخش هایی از منزل خیس نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید