مایکروفر و سولاردم

علت های خرابی مایکروفر

sd

علت های خرابی مایکروفر با توجه به نوع خرابی و نشانه های آن با هم متفاوت بوده و برای هر یک باید قطعات خاصی را بررسی نمود. با توجه به سوالات رایجی که برای اغلب افراد درباره نحوه عیب یابی مایکروفر و راه های رفع آنها بوجود می آید، کالا تعمیر به چند مورد اشاره خواهد نمود. در این مطلب علت های خرابی مایکروویو و هر آنچه که باید برای برطرف شدن آنها بدانید را شرح خواهیم داد.

نکات مهم در بررسی علت های خرابی مایکروفر

برخلاف سایر لوازم خانگی از قبیل تلویزیون، کولر گازی و غیره، عیب یابی مایکروفر و تعمیر آن بدون دانش و تخصص کار بسیار خطرناکی می باشد. بعد از قطع جریان برق ورودی مایکروفر هنوز مقدار زیادی ولتاژ در درون خازن و سایر قطعات وجود دارد که منجر به برق گرفتگی و خطر مرگ می گردد. به همین خاطر باید با توجه به برند دستگاه، تعمیر مایکروویو را به افراد حرفه ای و نمایندگی های مجاز بسپارید. نکته دوم اینکه، علت های خرابی مایکروویو با توجه به نوع برند دستگاه ممکن است متفاوت باشد و در این مطلب به خرابی های مشترک در بین تمام برندها اشاره خواهیم نمود.

علت های خرابی مایکروویوعلت های خرابی مایکروویو

علت خراب شدن مایکروفر در بسیاری از مواقع به نحوه استفاده از دستگاه مربوط میشود که رعایت نکردن استانداردها منجر به کوتاه تر شدن عمر آن می گردد. با گذر زمان و استفاده مداوم و گاها غیر استاندارد ممکن است به خاطر برخی از موارد مجبور به عیب یابی مایکروفر شوید که از رایج ترین این مواقع می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

علت گرم نکردن مایکروفر

در برخی از مواقع ممکن است حتی با وجود تنظیمات صحیح دستگاه، باز هم مواد غذایی در داخلی مایکروفر به خوبی گرم نشوند. برای بررسی این مشکل باید چند قطعه را با دقت و با رعایت استاندارد ها تست کنید. دیود و خازن از اصلی ترین قطعاتی هستند که در اغلب مواقع علت های خرابی مایکروفر را باید در نقص این قطعات جستجو نمود. البته دقت داشته باشید که خازن مایکروفر بخاطر داشتن ولتاژ حتی بعد از قطع جریان برق دستگاه، بسیار حساس بوده و تخلیه آن نیاز به مهارت و تخصص دارد.

علاوه براین، لازم است تا لامپ و برد اصلی مایکروفر نیز به طور کامل بررسی گردند و در صورت نیاز تعمیرات و یا جایگزینی قطعات خراب با سالم انجام شود.

کار نکردن لامپ مایکروفر

علت خراب شدن مایکروفر در برخی از مواقع ممکن است به معنای کار نکردن لامپ درونی دستگاه باشد. وضعیت لامپ مایکروفر در صورت خرابی ممکن است خاموش، کم نور و یا چشمک زن باشد که روش های برطرف شدن هر یک متفاوت است. به عنوان مثال، اگر لامپ روشن نمیشود به معنای سوختن کامل آن است و باید تعویض شود. اگر لامپ کم نور باشد، باید تنظیمات دستگاه مجدد انجام شوند. در شرایطی که لامپ چشمک زن می باشد باز هم به معنای مشکل از لامپ است و بهتر است تعویض شود.

عیب یابی مایکروفرخاموش شدن ناگهانی؛ علت خرابی مایکروویو

در برخی از مواقع ممکن است مایکروفر در حین کار به طور ناگهانی خاموش شود. برای عیب یابی مایکروفر در این شرایط لازم است چند قطعه را بررسی و تعمیرات لازم را برای آنها انجام دهید. اولین دلیل و رایج ترین مورد در این شرایط، خراب بودن میکروسوئیچ های درب مایکروفر می باشد که باز و بسته بودن درب را به اشتباه تشخیص می دهند. از آنجا که باز بودن درب مایکروفر باعث متوقف شدن عملکرد دستگاه می گردد، در نتیجه با خراب شدن این میکروسوئیچ ها مایکرویو به یکباره خاموش میشود. تعویض میکروسوئیچ بهترین راهکار در این شرایط خواهد بود.

علاوه بر این، خراب شدن برد اصلی و همچنین صفحه لمسی و یا کلیدهای مایکروفر نیز می توانند از علت های خرابی مایکروفر به شمار روند. همان طور که می دانید برد اصلی از مهم ترین قطعات در هر دستگاه می باشد و با توجه به قیمت بالای آن، بهتر است ابتدا سایر قطعات تست شوند و در نهایت برد را بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنید. اگر از افراد حرفه ای در حوزه تعمیر مایکروفر بوش، سامسونگ، دوو و غیره و با توجه به برند دستگاه راهنمایی و مشاوره بگیرید، این افراد ترجیح می دهند برد را تعمیر کنند تا تعویض؛ چون هزینه تعویض آن زیاد می باشد.

عیب یابی مایکروویو

سینی گردان مایکروفر نمیچرخد

علت خراب شدن مایکروفر در برخی از مواقع ممکن است نچرخیدن سینی آن باشد. اصلی ترین دلیل نچرخیدن صفحه گردان بدون شک موتور آن می باشد. در نتیجه لازم است موتور را به طور کامل بررسی و تعمیر و در برخی از مواقع نیز تعویض کنید. برای تعویض قطعات پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید تا با توجه به برند دستگاه قطعات اصل و با کیفیت ارائه دهند.

کار نکردن گریل مایکروفر

برای عیب یابی مایکروفر در صورت کار نکردن گریل لازم است المنت، ترموستات و همچنین برد را بررسی کنید. افراد حرفه ای و متخصص در حوزه تعمیر مایکروفر در اغلب مواقع ترجیح می دهند ابتدا قطعاتی مانند المنت و ترموستات را بررسی و در مرحله آخر برد را تعمیر کنند. چون احتمال خراب شدن برد کمتر از سایر قطعات است.

روشن نشدن مایکروویو

از دیگر علت های خرابی مایکروفر می توان به روشن نشدن دستگاه اشاره کرد. در این شرایط ابتدا باید جریان برق و و پریز را بررسی کرد تا از در جریان بودن برق منزل مطمئن شد. اگر برق منزل مشکل نداشت این احتمال وجود دارد که برد اصلی دچار خرابی شده باشد. تعمیر برد اصلی مایکروفر کاملا تخصصی بوده و حتما باید برای تعمیر آن به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.

علت خراب شدن مایکروفرجرقه زدن مایکروفر

اگر در حین کار دستگاه متوجه جرقه زدن های متوالی در داخلی آن شدید، بهترین کار در مرحله اول خاموش کردن دستگاه می باشد. سپس باید ظرف غذا را از دستگاه خارج کنید. برای عیب یابی مایکروویو در این شرایط لازم است جنس ظرف را بررسی کنید چون ظروف فلزی و فویل های آلومینیومی در داخل مایکروفر جرقه می زنند. اگر جنس ظرف فلزی نباشد باید قطعاتی مانند خازن، مگنترون و یا پایه فلزی داخل دستگاه بررسی شوند.

سوختن مداوم فیوز مایکروویو

سوختن فیوز یکی دیگر از علت های خرابی مایکروویو می باشد که برای رفع این مشکل لازم است تا دیود و خازن به طور کامل بررسی شوند. بعد از تخلیه ولتاژ خازن اگر متوجه شدید که این قطعه و همچنین ویود با مشکل خاصی مواجه نمی باشد، بهتر است مگنترون را هم بررسی کنید.

در این مطلب علت های خرابی مایکروفر را شرح دادیم و برای هر یک راه حل هایی ارائه شد. البته مشکلات و خرابی های این دستگاه با توجه به نوع برند از موارد ذکر شده بیشتر هستند و عیب یابی مایکروویو با بیان چند مورد امکان پذیر نخواهد بود. در نتیجه بهتر است در صورت مواجه شدن با خطاها و خرابی های مختلف با نمایندگی های تعمیر مایکروفر و سایر لوازم خانگی تماس بگیرید. کالا تعمیر به عنوان یکی از فعالان این حوزه با داشتن بیش از 400 شعبه در تهران و حومه آماده ارائه خدماتی از قبیل تعمیر مایکروفر، تعمیر ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و تعمیر کولر گازی و غیره می باشد. برای ارتباط با این تیم می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین این صفحه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید