لباسشویی

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

shaking macine washing

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی را همراه با آموزش نحوه عیب یابی و رفع این مشکل در آی پی امداد شرح داده ایم و در مقاله دلیل لرزش و تکان در لباسشویی به راهنمای عیب یابی 0 تا 100 پرداخته ایم.

 

کاربران گرامی هرگونه سوالی در زمینه علت لرزش و تکان در لباسشویی دارید کافی است در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) پرسش نمایید تا تعمیرکاران آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

  • دلایل لرزش و تکان خوردن لباسشویی های قدیم و جدید
  • بررسی مشکلات فنی در لرزش و تکان خوردن لباسشویی
  • بررسی تراز نبودن لباسشویی برای رفع مشکل لرزش و تکان
  • بررسی کمک فنر لباسشویی برای رفع مشکل لرزش و تکان
  • بررسی فنرهای نگهدارنده لباسشویی برای رفع مشکل لرزش و تکان
  • نتیجه گیری مقاله علت لرزش و تکان در لباسشویی

یکی از سوالات متداول و شکایت اکثر کاربران لباسشویی این است که چرا ماشین لباسشویی در حین حرکت بیش ‌از حد می‌لرزد و از جای خود حرکت می‌کند؟ شاید مدت زیادی از ماشین لباسشویی خود استفاده کرده‌اید و یا اینکه به ‌تازگی دستگاه لباسشویی گرفته‌اید، باید بدانید که بروز این مشکل در لباسشویی هیچگونه ارتباطی به مدت‌ زمانی که شما از دستگاهتان استفاده کرده‌اید، ندارد. در این مطلب که توسط آی پی امداد، نمایندگی تعمیرات لباسشویی در تهران، جمع‌آوری‌شده است قصد داریم شما را با علت لرزش و تکان خوردن لباسشویی در حین کار آشنا کنیم و اطلاعات کامل و مفیدی در این‌ باره در اختیار شما بگذاریم. پس درصورتی‌که ماشین لباسشویی شما دچار این مشکل شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر ما را در ادامه همراهی کنید.

دلیل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی های جدید و قدیم

در ابتدا بهتر است علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی را در صورتی‌ که دستگاهتان را به ‌تازگی خریداری کرده‌اید و در صورت استفاده طولانی ‌مدت از ماشین لباسشویی بررسی نماییم و نحوه رفع عیب آن را نیز به شما آموزش دهیم.

اگر به ‌تازگی ماشین لباسشویی خود را خریده‌اید و بعد از روشن کردن دچار لرزش شده است باید:

  • قرار گرفتن صحیح لباس‌ها را در لباسشویی چک کنید.
  • از قرار دادن لباس‌ها به‌ صورت گلوله در لباسشویی خودداری نمایید.
  • از تراز بودن لباسشویی خود مطمئن شوید و درصورت تراز نبودن آن را تراز کنید.
  • از قرار دادن لباس بیش ‌از حد ظرفیت ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • به استاندارد مقدار لباس در لباسشویی طبق دفترچه راهنما دقت نمایید.
  • از تخلیه شدن آب در ماشین لباسشویی مطمئن شوید؛ زیرا در برخی از موارد ممکن است تخلیه نشدن آب علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی شما باشد.

اگر مدت زیادی است که از دستگاه لباسشویی خود استفاده می‌کنید ولی جدیداً دچار لرزش و تکان خوردن شده است باید:

  • کمک‌های ماشین لباسشویی که برای جلوگیری از لرزش آن تعبیه‌ شده است را چک کنید.
  • از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا نمایید؛ چون این کمک‌ها بعد از چند سال استفاده خراب می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.
  • تراز بودن ماشین لباسشویی را بررسی کنید؛ چون در برخی از موارد ممکن است تراز نبودن ماشین لباسشویی باعث ایجاد این مشکل شده باشد.
  • در صورت تراز نبودن می‌توانید با تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی آن را تراز کنید.

بررسی مشکلات فنی در لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی

اگر علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی به دلیل اشکال در تراز بودن آن نباشد، معمولاً به دلیل مشکلات فنی و ایجاد مشکل در یکی از قطعات دستگاه می‌باشد. این قطعات عبارتند از:

  • وزنه‌های بالانس کردن ماشین لباسشویی:

برای بالانس بودن ماشین لباسشویی وزنه‌هایی وجود دارد که جدا شدن این وزنه‌ها یکی از موارد علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی است. شما در هنگام لرزش ماشین لباسشویی باید این وزنه‌ها را بررسی کنید و در صورت جدا شدن آنها را در جایگاه خود قرار دهید.

  • خراب شدن قطعات موجود در مخزن می‌تواند علت لرزش و تکان در ماشین لباسشویی باشد:

در مخزن ماشین‌های لباسشویی قطعاتی وجود دارد که ایجاد مشکل و خراب شدن در آن قطعات باعث لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌شود. برای مثال یکی از قطعات موجود در مخزن، بلبرینگ است که ایجاد مشکل در آن ‌یکی از عوامل لرزش ماشین لباسشویی می‌باشد.

  • خراب شدن فلکه آبکشی در ماشین لباسشویی می‌تواند دلیل لرزش و تکان باشد:

فلکه آبکشی در لباسشویی که به آن قطعه فولی نیز گفته می‌شود، قطعه‌ای در ماشین لباسشویی است که خراب شدن آن ‌یکی از علت های لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی می‌باشد.

  • ایجاد مشکل در قطعه تاخو می‌تواند دلیل لرزش و تکان در لباسشویی باشد:

تاخو قطعه‌ای در ماشین لباسشویی است که باعث تنظیم جریان برق درون دستگاه می‌شود و خراب شدن آن باعث بهم خوردن تنظیمات جریان برق و لرزش ماشین لباسشویی می‌گردد.

تراز نبودن دستگاه در لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی تاثیرگذار است

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره ‌شده است، یکی از دلایل رایجی که ممکن است باعث ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی شود، تراز نبودن دستگاه است. درصورت تراز نبودن ماشین لباسشویی شما به‌ راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

برای برطرف کردن آن به‌ راحتی می‌توانید در صورت داشتن ابزار تراز دستگاه را تراز نمایید. در صورتی‌ که در منزلتان این ابزار را ندارید، نگران نشوید؛ چون راه‌حل دیگری نیز وجود دارد که شما بدون استفاده از ابزار تراز نیز می‌توانید مشکل آن را رفع نمایید و آن راه حل قرار دادن ماشین لباسشویی بر روی یک‌ تخته سه لایه می‌باشد.

لازم به ذکر است بدانید در صورتی‌ که دستگاه لباسشویی خود را جدیداً خریده‌اید، در هنگام نصب و راه‌اندازی دستگاه برای جلوگیری از تکان خوردن و لرزش آن حتماً پیچ ترنسفر که باعث عدم لرزش و حرکت کردن ماشین لباسشویی می‌شود را باز کنید.

خراب شدن کمک‌ فنر می‌تواند علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی باشد

در تمام ماشین‌های لباسشویی که دارای درب جلو هستند، قطعه‌ای به نام کمک‌ فنر وجود دارد که حرکات دیگ در ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد. خراب شدن و ضعیف شدن این قطعه در ماشین لباسشویی نیز باعث ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی می‌شود. شما در هنگام بروز مشکل در این قطعه باید سریعاً آن را بررسی کرده و مشکل آن را رفع نمایید؛ چون در صورت بی‌توجهی به این مسئله ممکن است قطعات دیگری در ماشین لباسشویی نیز دچار مشکل شود.

خراب شدن فنرهای نگهدارنده دیگ می‌تواند دلیل لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی باشد

دیگ ماشین لباسشویی به ‌وسیله فنرهایی در جایگاه خود معلق و ثابت ‌شده است. باید بدانید که این فنرها علاوه بر نگهداری دیگ ماشین لباسشویی از لرزش و تکان خوردن آن نیز جلوگیری به عمل می‌آورند.

در صورت بروز مشکلات مختلف مانند آسیب دیدن فنرهای دیگ، جدا شدن فنرهای دیگ و … ماشین لباسشویی در حین کار می‌لرزد و سر و صدای زیادی را نیز تولید می‌کند. در این هنگام باید فنرهای دیگ دستگاه به‌ وسیله تعمیرکار متخصص در زمینه‌ی تعمیرات لباسشویی بررسی شود و در صورت نیاز فنرهای دیگ دستگاه تعویض شود.

نتیجه گیری از علت های لرزش و تکان خوردن های ماشین لباسشویی

اگر از لرزش و تکان‌های شدید ماشین لباسشویی خود خسته شده‌اید و با دانش و اطلاعاتی که در زمینه‌ی تعمیرات ماشین لباسشویی دارید، نتوانستید علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی را شناسایی و مشکل آن را برطرف کنید، می‌توانید با یکی از بهترین نمایندگی‌های مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران، آی پی امداد تماس بگیرید و حل مشکلات دستگاه خود را به تعمیرکاران آن بسپارید.

نمایندگی آی پی امداد دارای تعمیرکاران متخصص و متبحر در زمینه‌ی تعمیر لباسشویی برندهای مختلف است که علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی شما را سریعاً شناسایی می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان آن را رفع می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید